środa, 27 stycznia 2016

Paris Fashion Week haute couture wiosna-lato 2016 cz. I

Od niedzieli (24 stycznia) do czwartku (28 stycznia) trwa Fashion Week Haute Couture w Paryżu. Projektanci pokazują swoje kolekcje na okres wiosna-lato 2016. Ubrania haute couture (fr. wysokie krawiectwo) są bardzo luksusowe i przy wykonaniu ich dba się o    każdy szczegół. Ubrania z tego działu charakteryzują się wysoką jakością materiałów i wykończeń oraz tym, że są szyte ręcznie.



Jak widać na powyższym programie, możemy podziwiać bardzo zróżnicowane projekty począwszy od wielkich domów mody jak Dior czy Chanel, a kończąc na francuskich projektantach dopiero zaczynających w świecie mody. 

Atelier Versace

W tym roku u Donatelli Versace króluje sport. Na wiosnę i lato wprowadza ona "athletic couture", która widać w krojach i linach nawiązujących do sprzętu do wspinaczki. Kolekcja jest idealna dla kobiet, które kochają sport, swoje ciało i nie wstydzą się go pokazywać. W pokazie nie zabrakło znanych modelek. Udział wzięły np. Gigi Hadid, Rosie Huntington- Whiteley i Irina Shayk



Schiaparelli

Francuski dom mody założony przez Elsę Schiaparelli, którego dyrektorem kreatywnym jest Bertrand Guyon postawiła na zwiewne sukienki. Przyozdobiona góra dodaje szyku i elegancji. Naszą uwagę przykuć mogą również fryzury modelek. 



Dice Kayek
Paryska marka, stworzona przez dwie siostry pochodzące z Turcji Ece i Aysę Egę, pokazała duże, luźne ubrania, które mimo to wyglądają przepięknie. Obcisłe spodnie wspaniale prezentują się z bardzo luźną górą. 



Christian Dior
Pomimo tego, że w tym domu mody nie ma dyrektora kreatywnego (Raf Simons zrezygnował z tej funkcji) team doskonale sobie poradził. Kolekcja skierowana jest do młodszych klientek. Ubrania pokazane w paryskim Musee Rodin były bardziej casualowe i odważne. Projektanci nie bali się połączyć ze sobą z pozoru nie pasujących do siebie materiałów. Zespół odsłonił ramiona, dekolt typu carmen pojawił się w większości projektów.



Ralph&Russo

Londyński dom mody postawił w tej kolekcji na jasne, pastelowe kolory takie jak róż, fiolet i biel. Dużo jest tu piór i sukien, które kojarzą się z wodospadem. Wszystko zachowane jest w doskonałym stylu. Widać, że projektanci mają mają poczucie stylu. Jest to jedna z moich ulubionych kolekcji zaprezentowanych w ostatnich dniach.



Giambattista Valli
W tej kolekcji został złożony hołd Paryżowi. Kwiatami, które kojarzą się ze stolicą Francji pokryto wieczorowe sukienki i bluzki z oversize'owymi bufkami. Moim zdaniem póki co najlepszy pokaz z Paryskiego Houte Couture wiosna-lato 2016 i z chęcią założyłabym niejeden projekt.



Alexis Mabille 

W kolekcji dominuje czerń i biel oraz delikatna, kwiecista koronka, która zdobi wieczorowe sukienki. Projektanta spisała się na medal!


Chanel

Pokaz odbył się w scenerii sztucznych ogrodów Grand Palais, ponieważ ta kolorystyka tej kolekcji utrzymana jest w kolorach kojarzących się z naturą. Ponadto detale inspirowane są kwiecistymi kształtami. Powróciłyi tweedowe garsonk oraz okrągłe żakiety, które pojawiły się razem z delikatnymi i luźnymi sukienkami. Fryzury modelek nawiązują do kosmosu i gwiazd. Od razu przychodzi nam na myśl Lea z "Gwiezdnych wojen". W pokazie pojawiła się przepiękna polska modelka Ala Sekuła z agencji GAGAmodels. 



Aouadi

Kreacji projektanta skierowane głównie do młodej publiki zwróciły moją uwagę. Szczególnie podoba mi się motyw ptaka (flaminga) na czarnej sukience.

Bouchra Jarrar 

Granatowe spodnie są symbolem tej kolekcji. Dodatkowo piękne i różnorodne płaszcze dodają elegancji. W pokazie znalazła się Ala Sekuła i Maria Zakrzewska

Stephane Rolland 

W kolekcji nie brakuje przepychu i sukienek z okrągłym rondem aż do ziemi, bądź asymetrycznych. W towarzystwie spodni pojawiają się długie peleryny, które tworzą majestatyczny obraz. 


Giorgio Armani Prive 

W kolekcji dominuje fiolet i czerń. Oprócz sukienek, możemy podziwiać wspaniałe kurtki i żakiety dopracowane w każdym calu. Na wybiegu pojawiła się Ala Sekuła

Alexandre Vauthier

W pokazie dominowała biel, czerń, czerwień i ciemna zieleń. Wysokie, czarne buty doskonale komponują się z krótkimi spódniczkami. 


Street Fashion

Po pokazach chude piękności wskakują w swoje ubrania. Jak widać wolą ubrać stylowe, ale klasyczne ubrania w których również prezentują się wspaniale. Fashion Week jest dla nich często wyczerpujący fizycznie, ale wydaje mi się, że dla wielu z nich, udział w Fashion Weeku to wielkie marzenie. 


Goście

Dla osób, które pojawiły się na Fashion Weeku w roli widza, ubiór też jest bardzo ważny. Od niego zależy czy zostaną zauważeni, czy pojawią się w topowych gazetach. Wśród nich pojawiła się np. Cara Delevingne, Diana Krugel, Olga Kurylenko, Olivia Palermo, Rita Ora, Uma Thurman. Nie zabrakło również polskich gwiazd. Pokazy oglądała m.in. Doda, Jessica Mercedes oraz Maffashion w towarzystwie Wujaszka i Cioci lifestyle. 



Co uważacie na temat takich imprez? Który pokaz podobał Wam się najbardziej? 
Anna.

zdjęcia:
screenshots www.parisfashionweekdates.com
screenshots www.elle.pl
screenshots www.vogue.com

32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Też nie podobają mi się wszystkie i nie założyłabym ich na siebie, ale takimi prawami rządzi się haute couture :)

      Usuń
  2. Podobają mi się niektóre suknie do ziemi, bo mam słabość do takich księżniczkowych sukni, jednak pozostałe rzeczy nie za bardzo przypadają mi do gustu. :) Podziwiam jednak, że są szyte ręcznie. :) Zapraszam do mnie(KLIK)
    Zaobserwujesz jeśli się spodoba? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektóre ubrania z tych kolekcji są świetne :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niektóre ubrania są ładne, jednak większości nie nałożyłabym na siebie ;)

    emily-kalinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne sukienki!:)
    Suuper blof!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju, jest co podziwiać! Nigdy nie interesowałam się takimi wydarzeniami, ale jak się przekonałam - one również mogą być ciekawe. Jeśli miałabym wybierać to najbardziej podobają mi się kreacje tych sióstr z Turcji. ;) Chociaż wrażenie faktycznie robi też pokaz Ralph&Russo, tak delikatnie to wygląda. Cuda! :)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej podoba mi się pokaz Atelier Versace :d nw czemu ale tak wygląda w miare ludzko ?:D:D
    grlfashion.blogspot.com
    obserweuję :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre rzeczy są bardzo ładne ale inne niezbyt.. Fajnie to opisałaś :)
    agusska--agusska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uważam, że każda rzecz jest wyjątkowa na swój sposób.. Dużo dałabym aby zleźć się na takim fahion week'u.. To niesamowite przeżycie.

    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako; Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie to już nie jest moda, to jest sztuka, w której czasem ciężko wyjść na ulice ;)

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
  11. jest parę kreacji które mi sie podobają, ale ja ogólnie nie przepadam za modą ;p/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  12. Niektóre kolekcje są bardzo ciekawe. :)
    Obserwujemy/ :*
    http://evelinololove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wolę Street fashion ja już obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga http://slendujula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Patrząc na te rzeczy zastanawiam się czy ktoś oprócz modelek to nosi haha większość rzeczy zdecydowanie mi się nie podoba.
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  15. Vauthier ma bardzo fajne propozycje w tym sezonie. Podobają mi się i część z nich właściwie mogłabym bez problemu założyć :D

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Super blog :) Czy mogłabyś kliknąć tylko w 3 linki nad zdjęciami, to dla mnie bardzo ważne http://macreateart.blogspot.com/2016/01/dresslink-wishlist.html :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi się to niezbyt podoba. Nie jestem jakąś wielką fanką mody ale niektóre ubrania wydają mi się wręcz obciachowe. Nie byłabym w stanie założyć ich na siebie.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  18. Mega spodobał mi się makijaż, jaki miały modelki Chanel!
    A ulubiony z tych pokazów to Giambattista Valli - genialne :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie na post o maseczkach DIY :
    onlymomcanjudge.blogspot.com
    ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowite suknie *.* Marzy mi się kiedyś wyjazd na Fashion Week ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post ! Uwielbiam okres fahion week, tyyyle inspiracji od projektantów !!
    Ralph&Russo- moja ulubiona ;)
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Niektóre są ładne, inne mają ładny element, a inniejsze są straszne. XD Może nie założyłam bym większości, ale chciałabym oglądnąć Fashion Week tak na żywo. Nawet jak mnie to średnio interesuje.

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Mają wspaniale stylizacje! OBserwujemy?
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Niektóre są naprawdę piękne i mają to coś :) a niektórych wizji kompletnie nie rozumiem :/ Moda... :D
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne stylizacje! większość przypadła mi do gustu! świetny blog, pozdrawiam xx

    http://nonstopyou.blogspot.com/2016/02/5-rzeczy-ktorych-nienawidze-5-rzeczy.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  25. Ralph&Russo Najbardziej przypadło mi to gustu! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo bym chciała kiedyś zobaczyć taki pokaz na żywo :)

    OdpowiedzUsuń